Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019 : Mug Shot (Belalang Production)


Assalamualaikum semua, hari ini saya akan kongsikan kepada semua contoh-contoh Mug Shot gambar manusia. Mug Shot ini secara definisinya gambar yang diambil secara dekat pada wajah dan memperlihatkan mimik muka serta emosinya ketika itu. Mari kita lihat contoh berikut;


 

1. Mug Shot (Sedih)



Qiu dikenali seorang yang periang. Namun, disebabkan kucingnya telah melarikan diri dan tidak pulang-pulang ke rumah menyebabkan dia berasa begitu sedih. Akhirnya sikap riangnya menyebabkan dia menyelimuti wajah dengan kesedihan.  


_________________________________________________________________________________



 

2. Mug Shot (Marah)



Apabila perasaan marah menguasai diri, memang secara automatik ekspresi muka akan menjadi tegang dan mata membulat besar dengan renungan mata menikam menyebabkan sesiapa sahaja melihat mimik muka Iqbal orang akan berasa gerun.



 _________________________________________________________________________________



 


3. Mug Shot (Kecewa)

Setiap manusia pasti mempunyai pengalaman sikap kecewa dalam hidup. Firdaus kecewa dengan Goliff kerana tidak membeli ais-krim kegemarannya. Lalu dia menunjukkan muka kecewanya kepada Goliff. Renungan tajam Firdaus menunjukkan betapa kecewanya hatinya dengan sikap endah tak endah temannya itu.

No comments:

Post a Comment

ANAK TIDAK MENURUT KATA. BAGAIMANA?

Pendidikan awal anak adalah tanggungjawab ibu bapa dari rumah. Mendidik bukan menunggu mereka besar. Sewajarnya dari mereka dalam perut lagi...