Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019 : Bird's Eye View (Belalang Production)

Assalamualaikum wbt. Kita bersua kembali di dalam laman blog saya ini. Terima kasih kerana masih setia menjadi pembaca entri saya. Saya akan kongsikan jenis fotografi yang terakhir yang saya telah pelajari iaitu Bird's Eye View . Pengambilan gambar objek dari atas dengan posisi kamera lebih tinggi dari objek yang diambil sehingga kamera harus menunduk untuk mengambil gambarnya. Sudut pandang ini sangat berguna untuk mempertunjukkan keseluruhan set beserta seluruh objeknya. Seperti contoh di bawah;


Pusat membeli belah yang besar selalu menjadi tumpuan untuk membeli barang keperluan kerana dapat membeli semua barangan hanya dalam satu tempat. Namun begitu, sejak kebelakang ini pusat membeli belah juga menjadi tumpuan untuk membunuh diri dengan terjun dari tempat yang tinggi.

_________________________________________________________________________________




Dunia kampus yang sangat sibuk akan memerlukan kenderaan untuk bergerak ke satu tempat ke tempat yang lain menyebabkan ramai mahasiswa memilih untuk membeli motosikal. Harga yang murah dan mampu milik bagi yang memerlukan.

_________________________________________________________________________________




Ramai manusia mempunyai keinginan untuk menjadi seperti burung. Sebab apa? Sebab ingin terbang bebas tanpa ada komitmen yang memberatkan. Setiap ciptaan Allah itu ada hikmahnya. Manusia itu sebaik-baik makhluk ciptaan Allah. Allah berikan manusia akal untuk berfikir dalam setiap keputusan tidak memalukan maruah diri dan satwa, Allah berikan naluri untuk menyelamatkan dirinya dari bahaya. Mengapa manusia zaman ini melebihi sifat mutlak satwa?


_________________________________________________________________________________


Selamat mencuba untuk menangkap lebih banyak gambar-gambar yang menarik!

No comments:

Post a Comment

ANAK TIDAK MENURUT KATA. BAGAIMANA?

Pendidikan awal anak adalah tanggungjawab ibu bapa dari rumah. Mendidik bukan menunggu mereka besar. Sewajarnya dari mereka dalam perut lagi...